Flower-flower kiterr

Sabtu

Apa Aku Suka di Perlis Indera Kayangan..

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh...

Hai--hai--hai..hari ini aku tiba-tiba aku rasa nak bercerita sikit tentang apa yang biasa aku lakukan di UiTM..sesungguhnya aku sebenarnya rasa bertuah sangat-sangat diberi peluang untuk mencari ilmu di negeri utara tanah air ni..bila orang tanya..tak sedih ke sebab kena berjauhan dari family?? ermm, sebenarnya tak la terasa sangat sebab dari umur aku 16 tahun lagi aku dah terbiasa duduk jauh dari family..awal-awal dulu terasa la juga..sekarang bak kata orang "alah bisa tegal biasa"..um'um..betul ke peribahasa aku ni..dah lama tinggal BM kan..kena check kamus balik ni..

Perkara yang paling aku suka di belah-belah utara ni mesti la ketenangan yang aku jarang nampak di tempat aku..ye la..tempat aku kan bandar..kat sini pukul 10 dah sunyi sepi dah..kedai2 pun dah tamat operasi awal-awal lagi..mula-mula dulu tak biasa gak..boring pun ada..tapi Alhamdulillah..lama-lama biasa dah..terfikir..mungkin ada hikmah Allah tempatkan aku kat sini..dan yang penting..tak ada panggung wayang kat perlis ni..kecoh gak masa mula-mula aku masuk sini dulu..ye la..ada sesetengah dari kawan-kawan ni pengunjung setia panggung wayang..tapi aku tak kisah pun..sebabnya aku tak minat...

Perkara kedua aku suka TOMYAM kat sini..serius sedap sangat3..sejak2 jadi orang perlis ni menu wajib aku mesti tomyam..biasa aku makan dengan nasi putih je..tak kisah pun kalau hari-hari makan menu yang sama..tak pernah jemu..yang paling aku tak boleh lupa..tomyam ynag pernah aku beli kat padang besar..perghh..lagi sedap..cukup serba-serbi rasanya..mungkin orang Thailand yang buat rasanya..bila aku balik negeri aku..aku order tomyam juga..tapi tak jumpa lagi yang sesedap di perlis..

Perkara ketiga..of coz la permandangan sawahnya yang seluas mata memandang..subahanallah..permandangan ni yang sering kali buat aku berasa tenang..sering kali juga aku pergi beriadah dengan kawan-kawan kat sawah belakang UiTM ni..tapi kena masuk kampung orang..ah,tak kira..redah je..dulu biasa joging..sekarang dah ada basikal..jadi kami naik basikal je la..orang-orang kampung kat situ pun baik-baik..siap bagi kami memancing lagi..


roomate yang sentiasa menemani

fokus memancing

permandangan waktu senja

rasa macam nak redah je sawah2 ni

juara memancing walaupun baru first time mencuba

Tiada ulasan: