Flower-flower kiterr

Ahad

About Me!!!

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh....

Alhamdulillah..diri ini masih diberi peluang untuk terus bernafas dan menjadi khalifah di bumi Allah ini..pejam celik..pejam celik dah hampir 21 tahun diri ini diberi nikmat hidup..sesungguhnya aku bersyukur sangat2..ini bermakna aku masih berpeluang untuk memperluaskan lagi ilmu duniawi dan akhirat aku yang serba kekurangan ini..

Dari selatan ke utara aku mencari ilmu..jauh perjalanan..tapi tak apa..dah biasa..semenjak aku bersekolah lagi aku telah memilih untuk berjauhan dari keluarga..kenapa??tak sayang family ke??..Ohhh..no la dear..tapi ingin belajar menjadi lebih berdikari..mungkin sebab utamanya aku ni kakak yang sulung kan..EGO tu ada la juga..but alhamdulillah la..my parents  believe me 100%..mereka tak pernah nak halang aku(selagi perkara itu tak memudaratkan)..insyaAllah..aku tak akan sesekali buat mereka hilang percaya pada aku..

Diploma in Business Studies at UiTM Arau,Perlis..sejak tahun 2010 dan insyaAllah akan tamat pada tahun 2013..ehhh,tahun ni la kan!!..itu pun kalau tak ada aral melintang..selain itu aku juga aktif dalam Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (PALAPES)..sekarang berpangkat Pegawai Kadet Peringkat III (Senior)..dan InsyaAllah..akan ditauliahkan pada Julai tahun ini..di UMS,Sabah dan bakal memegang pangkat sebagai LEFTENAN MUDA....tapi apa2 pun kita kena sentiasa ingat..kita sebagai manusia hanya mampu merancang,tapi Allah sebaik-baik perancang..semuanya berlaku hanya dengan izin dari Allah S.W.T..

Dunia aku sebenarnya boleh dikatakan tiada waktu cuti..penuh dengan aktiviti..isnin-jumaat dengan kelas akademik..sabtu,ahad dan cuti semester sibuk pula dengan training..penat??ada la juga..tapi aku puas sangat2 dengan pengalaman yang aku takkan dapat di dunia luar..lagi pula aku ni memang jenis yang aktif..bak kata orang..aku ni suka menyusahkan diri...ye ke??tak la..semua ni takdir Allah..Allah tak akan menguji hambaNya melebihi kemampuan seseorang itu..(^_^)



Tiada ulasan: