Flower-flower kiterr

Selasa

My ROTU life..(1)

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh....


Alhamdulillah aku masih terus diberi peluang untuk terus bernafas di bumi Allah ini..dan insyaAllah selagi mampu akan aku postkan entry2 berkenaan kehidupan aku..mana2 yang boleh dijadikan ikhtibar tu ambil la ye..tapi yang tak elok tu janganlah diikut ye...jadikan sempadan..(^_^)

Sejak semalam hati aku tergerak untuk menceritakan serba sedikit kehidupan ala tentera aku ni..ye la..bulan 7 ni dah nak "bersara"..semakin hari perasaan aku semakin bercampur baur..gembira,bangga,sedih,takut,kecewa..semuanya cukup sebati rasanya..kenapa??wuallahualam..yang pasti aku gembira sebab lepas ni aku dah bebas dari kehidupan seorang kadet..hampir 3 tahun hidup aku terasa terikat(walaupun aku sendiri yang cari)..aku rasa bangga sebab aku sendiri tak sangka yang aku mampu bertahan selama ini..ikutkan tak pernah terlintas langsung dalam fikiran aku untuk menceburkan diri dalam dunia tentera ni..tapi takdir Allah melebihi segala-galanya..aku redha sejak awal penglibatan lagi..kena belasah pun layan jerrr...nak report kat parents pun mereka boleh sekadar mendengar je keluh kesah aku bila kadang2 aku mengadu sebab terasa penat sangat..

aku paling ingat ayat mak....
"dah kamu yang pilih jalan ni..mak dengan abah tak menghalang segala keputusan yang kamu buat..kamu yang rasa sakitnya..kalau kamu nak tarik diri pun kami tak kisah..tapi kalau boleh janganlah kasar2 sangat..kamu tu perempuan.."
hihihihi..tapi disebabkan aku sangat2 berminat dengan anggota beruniform dan perkara2 yang lasak ni..akhirnya aku teruskan juga...sebabnya pengalaman begini takkan aku dapat di dunia luar..

Perkara yang buat aku terasa sedih pula bila mengenangkan yang kami semua ni bakal berpisah tak lama lagi..(=_=)..dah terlalu lama kami bersama..segala suka,duka,perit,jerih kami bersama..dah kenal sangat diri dan ego masing2..entah kemanalah arah tuju setiap seorang dari kami ni..mungkin ada yang sambung study,teruskan perkhidmatan dalam ATM,ataupun kawin la kot...aku??ermmm...aku nak buat tiga2 perkara ni sekali gus..hihihihi..insyaAllah..jika diizinkan Allah...

Kadang2 aku sering termenung memikirkan apa yang akan terjadi dengan hidup aku jika aku di dunia luar tanpa arah tuju..sebabnya aku bukan jenis yang pandai berkawan(kadang2 terlebih ramah)..lebih suka seorang diri walau kemana sahaja aku pergi..sejak zaman sekolah lagi..bagi aku lebih mudah begitu..tapi bila involve je dengan kehidupan berpasukan (skuad) dalam Palapes ni..segala2nya aku belajar untuk bersama2 dalam segala tindakan..kami tidak akan sesekali dibiarkan keseorangan..walaupun pada mulanya aku agak kekok,rimas,menyampah semua ada..tapi lama2 biasa dah..susah senang kami sentiasa bersama..kalau ada masalah..just ceritakan jer..insyaAllah..akan ada orang yang akan menghulurkan bantuan..bak kata mereka “sharing is caring” ..dan banyak lagi aku nak cerita lepas ni..insyaAllah pada entry seterusnya..



Tiada ulasan: